Ergebnis 1 bis 25 von 25

Fahrzeugangebot über Mobile.de

1. Neuer Benutzer
    Standard Fahrzeugangebot über Mobile.de
    Guten Morgen allerseits.

ich habe vor kurzem über die für mich und Freunde durchaus seriöse Website Mobile.de ein Fahrzeug gesehen, das für verdächtig wenig Geld angeboten wird (Audi A6, Zulassung 01/05, wenig km, Höchstausstattung, weniger als 10000 Euro).
    Aus Neugier habe ich kontakt zu dem Verkäufer aufgenommen, und um einige Daten gebeten (Fgst-Nr., private Tel-Nr., Bedingungen zur Abholung, etc.).
    Er hat mir weder die Telefon- noch die Fahrgestellnummer übermittelt, bietet aber an, mir das Fahrzeug "bis vor meine Tür zu transportieren", übernimmt alle transporkosten, und ich darf das Auto über einen tagelangen Zeitraum ausprobieren, und -falls ich unzufrieden sein sollte- auch zurückgeben, dies alles ohne Kosten für mich. Trotz meiner eindringlichen Bitte, mir die Fahrgestellnummer zu nennen, weicht er immer aus.
    Er hat sogar behauptet, das Auto sei bereits beim Spediteur, und er würde es trotzdem zu mir schicken. Komisch, denn logischerweise habe ich nicht einmal meine Adresse genannt.

Was haltet Ihr davon? Betrug?

Bitte um Hilfe. Danke

2. Neuer Benutzer
    Standard AW: Fahrzeugangebot über Mobile.de
    Hallo beisammen,

nach einem Anruf bei der Ratgeberzentrale von Mobile.de hat man mich bestens informiert:

Solche Fahrzeuge, die für "lächerliche" Preise angeboten werden, sind reiner Betrug.

Die Vorgangsweise ist folgende:

Es wird angeboten, das Fahrzeug bis vor die Haustür des Käufers zu transportieren, Kostenlos für den Interessenten.

Obwohl der Interessent den Anbieter auf Deutsch anschreibt, bekommt er eine in einem nicht sehr korrektem Englisch verfasste Antwort zurück.

Sobald der Betrüger annimmt, dass das "Opfer" wirkliches Interesse zeigt, und einer Kostenlosen Probefahrt (5-Tägiges Ausprobieren) zustimmt, kommt der nächste Schritt: Der Nepper verlangt plötzlich eine relativ kleine Summe (bis 1000 Euro), um einen "bürokratischen" Betrag beim Spediteur zu decken - und dann ist es auch um diese 1000 Euro geschehen, denn das Auto wird nie angeliefert werden!.

In Wirklichkeit wird im Inserat ein Bild eines auf der Strasse beliebig abgelichtetes Auto eingetragen, als Köder.

In diesem Falle empfieht Mobile.de, das Inserat zu beanstanden.
    Abgesehen davon, werden seitens Mobile.de die Inserate periodisch "durchgekämmt", um solch entgegen aller Logik existierende Angebote aus der Datenbank zu nehmen.
    Von hier aus ein herzliches Dankeschön und meinen Glückwunsch an Mobile.de.

Ich hoffe, dass diese kurze Stellungnahme hilft, um solchen betrügerischen Machenschaften entgegen zu wirken.

Gruss,

3. Unregistriert
    Gast
    Hello

Thanks for the email response. I just want you to know that the
    price is well okay by me and my payment will be good certified BANK CHEQUE From Germany Bank , the Check that will cleared in your bank account in 2 to 3 days.. my client will gave you 100 euro free + your Price 700 EURO = 800 EURO

you will recived cash in your bank account before the item can be pick up
    by the shipping company you will recived a payment over your Asking Price
    you will send back the rest money on the payment back to the shipping

company that will pick up the item asoon as you got the payment in your
    Address.You will recived the

payment in A BROWN ENVELOPE SOON. I want you to get back to me with
    your details today so that the payment can bee issue in your name today and the payment will send to you today asoon as i have all this details

NAME.....................
    ADDRESS...................
    POSTAL CODE....................
    STATE.....................
    CITY................
    COUNTRY......................
    TEL NUMBER...........
    LAST PRICE.........800 EURO IS WELL OKAY BY ME

Delete the advert from where you placed it on internet cause my
    client is ready to pay for the item today and 100 euro free consider it
    sold to my client.

THE CHECK PAYMENT WILL CLIAER BEFORE THE ITEM WILL PICK UP IN YOUR LOCATION

Thanks

Was meint Ihr, ist das Betrug ?

4. Super-Moderator
    Klingt jedenfalls nicht sonderlich seriös, warum soll das Geld hin und her wandern und nicht einfach direkt überwiesen werden?
    Ich würde aufpassen, viele benutzen neuerdings solche Handelsplattformen oder auch Ebay für Geldwäsche aus Phishing etc.

5. Erfahrener Benutzer
    Neben der Geldwäsche (was mir auch sofort in den Sinn kam) verstehe ich auch nicht ganz, warum einmal von einem Scheck die Rede ist (der ganz gut gefälscht sein kann) und andererseits von Bezahlung in "A BROWN ENVELOPE"? Und warum sollte jemand - wenn er vernünftig ist - 100 € mehr bezahlen als verlangt ?
    Ich würde hier nicht mal andeutungsweise meine Adresse rausgeben. Irgendwann hatte ich mal im Fernsehen gesehen, dass man dann plötzlich Besuch von mehreren nett angezogenen und sehr impossant dreinschauenden Herren bekommen könnte Und dann nützt es auch nichts mehr, wenn der Scheck, trotz der netten Zusicherung, nicht eingelöst wurde. Die wissen dann, wo man wohnt ....

6. Neuer Benutzer
    Auch wenn dieser thread schon etwas betagt ist, hier ein aktueller Beitrag:

Ein alias " ANTON AIGNER "

bietet nach genau dem beschiebenen Muster Fahrzeuge bei mobile.de an.

Hier seine Mails:

I.
    Saab 9-3 2.0i Turbo Cabrio SE
    Hello,
    I hope you understand english because I don't write german even if I lived and worked in Germany for a year.
    During my staying I bought the car in Germany because i worked there. Now i'm in United Kingdom and i will stay here because i finished the contract of work in Germany.
    I need a UK type car. I find one here in United Kingdom but the dealer told me that he cannot accept my car for more than 1.200 € because the frill is in the left and then I decided to sell it alone. I have to sell it quick because I do not want to lose the one that i found here.
    The price of the car is 3.000 €+ taxes to register the car in your country.
    The interior is in virtually spotless condition. Nobody smoked in this car. The seats are clean and not torn. The air con is cold like a fridge. The exterior is in excellent condition, has no technical damages ,no scratches or dents . Mechanically the car is in very good condition, tires are in good shape, brakes work well and the car provides very good fuel economy. I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this car can have and i give you my word that i never forced the car and i make all the changes on the time.
    Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well. It has title of ownership, cleared of any
    obligations or fees and comes with all the german documents.
    If you are interested to buy this car than contact me as soon as you can for more information's.
    Thank you

> Date: Sun, 5 Apr 2009 12:46:26 +0200
    > From: [email]noreply@team.mobile.de[/email]
    > To: [email]Anton.Aigner@msn.com[/email]
    > Subject: Interesse an Ihrem Fahrzeug

und dann weiter:

II.

Hello,
    My name is Anton Aigner .
    My address : 6 Barrhill Avenue
    City : East Sussex, Brighton
    Zip : BN1 8UF
    Country : United Kingdom
    I attached some pictures for you. The TUV is valid until 2010.
    I bought the car from Germany and it's still registered in Germany but now i'm in United Kingdom like i said in my first email.
    Here is how I want to go about delivery and payment for the car which will be through Luft Trans escrow company and will also give you the chance to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain to you step by step how this will work:
    A. First you have to send me your shipping information (your name and address).
    1. After I receive your shipping info, I will go to escrow company and leave the car onto your name and with your shipping address as the intended receiver.
    2. The escrow service will check the car also the legal papers to see that everything is OK with it.
    B . You will receive a notification from escrow service as a confirmation that the car is in their custody and also, that the car has been tested.
    1. After that, you will have to send the payment to escrow service so they can bring you the car at your house for inspection.
    NOTE: Payment is by Bank Wire Transfer not Western Union or other method.
    2. The escrow service will verify the Transfer, and if everything is in order, they will deliver the car directly at your door.
    3. After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, they will register the car on your name and your address.
    C. If by any reason, you will not be satisfied, you will return the car to escrow service with no expense.
    I will support all the taxes and fees, you will have between 2- 10 days period to inspect the car and if you are not satisfied in it you will be fully refunded within 24 hours. Any damaged or returned unit will be either replaced or refunded.
    If you agree with the conditions please provide me your full name and address for shipping, so I can initiate the transaction through escrow service.
    After that they will contact you with transaction details, invoice, payment instructions and more information about escrow service protection.
    Please reply as soon as possible because I have lots of interested customers.
    Regards,

Die Mail-Adresse gibt es seit heute früh nicht mehr. Ich hoffe, dass der Grund dafür nicht ei gefundenes Opfer ist, dass da brav gezahlt hat.

7. Neuer Benutzer
    aha das habe ich bekommen

Hello,
    I hope you understand english because I don't write german even if I lived and worked in Germany for a year.
    During my staying I bought the car in Germany because i worked there. Now i'm in United Kingdom and i will stay here because i finished the contract of work in Germany.
    I need a UK type car. I find one here in United Kingdom but the dealer told me that he cannot accept my car for more than 1.200 € because the frill is in the left and then I decided to sell it alone. I have to sell it quick because I do not want to lose the one that i found here.
    The price of the car is 2.800 €+ taxes to register the car in your country.
    The interior is in virtually spotless condition. Nobody smoked in this car. The seats are clean and not torn. The air con is cold like a fridge. The exterior is in excellent condition, has no technical damages ,no scratches or dents . Mechanically the car is in very good condition, tires are in good shape, brakes work well and the car provides very good fuel economy. I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this car can have and i give you my word that i never forced the car and i make all the changes on the time.
    Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well. It has title of ownership, cleared of any
    obligations or fees and comes with all the german documents.
    If you are interested to buy this car than contact me as soon as you can for more information's.
    Thank you
    > Date: Sun, 5 Apr 2009 19:28:35 +0200
    > From: [email]noreply@team.mobile.de[/email]
    > To: [email]JungerArmin@msn.com[/email]
    > Subject: Interesse an Ihrem Fahrzeug
    >

Hello,
    My name is Junger Armin
    My address : 6 Barrhill Avenue
    City : East Sussex, Brighton
    Zip : BN1 8UF
    Country : United Kingdom
    Phone 00447031803902 after 3 pm.
    I bought the car from Germany and it's still registered in Germany but now i'm in United Kingdom like i said in my first email.
    Here is how I want to go about delivery and payment for the car which will be through Luft Trans escrow company and will also give you the chance to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain to you step by step how this will work:
    1. After I receive your shipping info, I will go to escrow company and leave the car onto your name and with your shipping address as the intended receiver.
    2. The escrow service will check the car also the legal papers to see that everything is OK with it.
    B . You will receive a notification from escrow service as a confirmation that the car is in their custody and also, that the car has been tested.
    1. After that, you will have to send the payment to escrow service so they can bring you the car at your house for inspection.
    NOTE: Payment is by Bank Wire Transfer not Western Union or other method.
    2. The escrow service will verify the Transfer, and if everything is in order, they will deliver the car directly at your door.
    3. After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, they will register the car on your name and your address.
    C. If by any reason, you will not be satisfied, you will return the car to escrow service with no expense.
    I will support all the taxes and fees, you will have between 2- 10 days period to inspect the car and if you are not satisfied in it you will be fully refunded within 24 hours. Any damaged or returned unit will be either replaced or refunded.
    If you agree with the conditions please provide me your full name and address for shipping, so I can initiate the transaction through escrow service.
    After that they will contact you with transaction details, invoice, payment instructions and more information about escrow service protection.

Regards,

hab das ganze mal ein bischen weiter gehen lassen werde aber das geld erst bei der lieferung bezahlen also erst wenn ich das auto mit den papieren vor meiner tür stehen habe das Kennzeichen von dem Fahrzeug ist h-xi 23 vielleicht kennt das jemand

This message was sent to notify you that the seller Junger
    Armin``JungerArmin@msn.com`` has deposited in our custody a car for you.
    Transaction Details:
    Item name:SEAT Leon, 2/1999, 125000 Km
    Registration number: HVX1 23
    Quantity: 1
    Unit price: 2.800 EURO
    Tracking Number:B3521741504
    Track your car here: [url]www.luft-trans.com[/url]
    To access our web site you will need the user name :FalkPalme
    and password:B3521741504
    All the legal papers are in order and the car is in greate tehnical
    conditions.
    In the attache fille is the sales contract that you will have to sign today.
    Regards,
    Chris Raw
    [url]www.luft-trans.com[/url]
    Luft Trans Team
    Email:contact@luft-trans.com

8. Neuer Benutzer
    Hallo,
    genau das gleiche angebot ist uns auch aufgefallen, da wir selbst zwei leons haben war fast klar, das kann nicht sein nicht für 2800€....
    auf den bildern hatte er H-XI23 drauf, auto soll aber in lilienthal stehn?! sind ja nur 140km unterschied?!
    da ich es aber wissen wollte hab ich kurz mal eine email geschrieben und siehe da folgende antwort bekommen:

Von: Fabian Sigismund
    Betreff: RE: Kaufinteressent für Ihren Seat Leon € 2.800,-

Hello,
    I hope you understand english because I don't write German so well even
    if I lived and worked in Germany for a year. I bought the car in
    Germany. The vehicle is in good condition, has no technical damages at all, no
    scratches or dents, no hidden defects, no smoking. It's fun and robust
    to drive. Technical inspection and emissions testing is
    passed and stamped as well. It has title of ownership, cleared of any
    obligations or fees and comes with all the german documents. German
    registration with german TUV and german plates. The car has a left hand drive
    for Europe. No extra costs. All information's about the car are correct.
    I had to get back home because my wife is having a baby. I really need to
    sell it fast. If you are interested I will send you all the terms so we can start
    this transaction.
    Car price whit shipping included is EUR 2800.
    I am waiting your soonest answer.
    Thanks in advance!

da wird wohl auch wieder ein betrugsversuch sein, bin gespannt, haben ihm geantwortet, das wir das auto gerne anschauen wollen.... bin gespannt was zurück kommt.

glauben diese spinner eigentlich jemand ist heut zutage noch so blöd und bezahlt eine auto bevor er den schlüssel in der hand hat bzw das auto vor einem steht?!

Gruß Ladyspirit

9. Erfahrener Benutzer
    glauben diese spinner eigentlich jemand ist heut zutage noch so blöd und bezahlt eine auto bevor er den schlüssel in der hand hat bzw das auto vor einem steht?!
    Wenn es nicht solche "Idioten" geben würde, wäre die ganze Mühe umsonst ... Es wird immer nur das gemacht, was Erfolg bringt oder verspricht ...
    Und die Menge der Beiträge hier zeigt doch eindeutig, wie viele darauf hereinfallen ...
    Meine Beiträge sind immer (auch wenn es nicht ausdrücklich dabei steht) meine persönliche Meinung und müssen (und werden) nicht immer mit der aktuellen Rechtssprechung oder der Lehrmeinung im Jurastudium / anderen rechtswissenschaftlichen Studiengängen übereinstimmen. Sie sind lediglich meine Auslegung von mir bekannten Gesetzen und Urteilen.

10. Neuer Benutzer
    Gerade eingetroffen: zwei frische E-mails .

Auf der Suche bei mobil.de ,angebotenes Fahrzeug 2000-3000 Euro
    unter Marktwert hat unser grösstes Interesse geweckt.

E-mail 1:
    Hello,
    I hope you understand English because I don't write german even if I lived and worked in Germany for a year.
    During my staying I bought the car in Germany because i worked there. Now i'm in United Kingdom and i will stay
    here because i finished the contract of work in Germany.
    I need a UK type car. I find one here in United Kingdom but the dealer told me that he cannot accept my car for
    more than 1.300 € because the frill is in the left and then I decided to sell it alone. I have to sell it quick
    because I do not want to lose the one that i found here.
    The price of the car is 2898 €+ taxes to register the car in your country.
    The interior is in virtually spotless condition. Nobody smoked in this car. The seats are clean and not torn. The
    air con is cold like a fridge. The exterior is in excellent condition, has no technical damages ,no scratches or
    dents. Mechanically the car is in very good condition, tires are in good shape, brakes work well and the car
    provides very good fuel economy. I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this car can
    have and i give you my word that i never forced the car and i make all the changes on the time.
    obligations or fees and comes with all the German documents.
    Thank you

E-mail 2:
    Hello,
    I bought the car from Germany and it's still registered in Germany but now I'm in United Kingdom like i said in my first email.
    Here is how I want to go about delivery and payment for the car which will be through EBA Courier escrow company and will also give you the chance to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain to you step by step how this will work:
    Regards,

Besagte Person heißt hier: Bruno Peter.

Die erhaltenen mails sind übrigens die Antwort auf die Frage
    nach dem Motorkennbuchstaben oder Fahrgestellnummer,woraus für mich zu erkennen wäre ob dieses Fahrzeug gegebenfalls für uns von Interesse gewesen wäre.
    Komisch ,komisch das er mir seine Daten von seinem eigenen Fahrzeug nicht mal sagen kann.

GLÜCK AUF !

11. Neuer Benutzer
    Hallo,

ich habe ebenfalls eine solche eMail bekommen und wäre fast auf dieses verlockende Angebot reingefallen!
    Bei mir heißt der Typ René Clausen. Der Wortlaut der eMails ist identisch mit dem meines Vorredners.

Danke, dass ihr dieses Thema hier schon mal behandelt habt. Ihr habt mich vor einem teuren Fehler bewahrt!

12. Neuer Benutzer
    Ausrufezeichen AW: Fahrzeugangebot über Mobile.de
    Hallo,

bei mir wars eine Opel Vivaro 1,9CDTI 98.000km Bj. 2003 für schlappe 3750,-€.

Gleiche Antwort in English (standartisierter Fangbrief). Garantiert vom Original kopiert:

1. Mail: Hello,
    > I hope you understand english because I don't write german even if I lived and worked in Germany for a year.
    > During my staying I bought the car in Germany because i worked there.
    > Now i'm in United Kingdom and i will stay here because i finished the contract of work in Germany.
    > I need a UK type car. I find one here in United Kingdom but the dealer
    > told me that he cannot accept my car for more than 1.300 € because the
    > frill is in the left and then I decided to sell it alone. I have to sell it quick because I do not want to lose the one that i found here.
    > The price of the car is 3750 €+ taxes to register the car in your country.
    > The interior is in virtually spotless condition. Nobody smoked in this
    > car. The seats are clean and not torn. The air con is cold like a
    > fridge. The exterior is in excellent condition, has no technical
    > damages ,no scratches or dents. Mechanically the car is in very good
    > condition, tires are in good shape, brakes work well and the car provides very good fuel economy. I tell you sincerely that in this moment i don't know a problem that this car can have and i give you my word that i never forced the car and i make all the changes on the time.
    > Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as
    > well. It has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes with all the german documents.
    > If you are interested to buy this car than contact me as soon as you can for more information's.
    > Thank you

Meine Frage:
    I understand very well, what you have answered me. Thank`s for that.
    When it is in that condition I would like to buy it - but only when all the german papers (Brief - Fahrzeugschein - Service-Bills from your Garage)! The next thing is the price. The car is unsubscribed or you drive whith it?
    So if you have all these deeds please answer me - what time and where - we can meet us.
    Thank you

2. Email:
    Hello,
    I bought the car from Germany and it's still registered in Germany but now I'm in United Kingdom like i said in my first email.
    Here is how I want to go about delivery and payment for the car which will be through EBA Courier escrow company and will also give you the chance to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain to you step by step how this will work:
    Regards,

So kann ich nur Schlussfolgern, dass eine gur organisierte Truppe auf Abzockertour ist. Im ersten Moment verlockend , gerade weil man eh mit Kinder knapp bei Kasse ist.

ALSO: FINGER WEG und lieber nen 1000,-er mehr beim Händler in der Gegend.

13. Neuer Benutzer
    Unglücklich AW: Fahrzeugangebot über Mobile.de
    uns ist es ebenso ergangen, immer engländer, die das auto dort nicht verkaufen können, weil das lenkrad links ist.
    paul lightlower, dennis waren die namen. von besagtem paul bekamen wir sogar kopien von seinem führerschein, zulassungsschein und POLIZEIAUSWEIS!!! also dreister geht es ja wohl nicht mehr.
    nun schauen wir uns nur mehr händlerangebote an, was für die leute, die ihr auto privat verkaufen wollen, schade ist...

14. Neuer Benutzer
    Hallo,

mir ist das gleiche passiert, bei auotscout24.de.
    Ich habe auch emails auf englisch erhalten und bin leider insoweit darauf reingefallen, dass ich meine persönlichen daten herrausgegeben habe. jetzt habe ich angst das die betrüger diese missbrauchen. was kann ich da tun?
    kann mir jetzt etwas passieren? sie haben eine kopie meinen personalausweises, aber keine kontodaten.

bitte um antwort.

Danke!

15. Erfahrener Benutzer
    Kommt darauf an, aber die Angaben könnten durchaus missbraucht werden. Zum Beispiel um Andere zu betrügen ... in folgendem Beitrag wird immer wieder erwähnt, dass irgendwelche Dokumente als Identifizierung genutzt werden
    [url]http://forum.e-recht24.de/1765-auto-kaufen-england.html[/url]
    Meine Beiträge sind immer (auch wenn es nicht ausdrücklich dabei steht) meine persönliche Meinung und müssen (und werden) nicht immer mit der aktuellen Rechtssprechung oder der Lehrmeinung im Jurastudium / anderen rechtswissenschaftlichen Studiengängen übereinstimmen. Sie sind lediglich meine Auslegung von mir bekannten Gesetzen und Urteilen.

16. Neuer Benutzer
    Hallo,

was haltet ihr hiervon??? VW Beetle, ca. € 2.000 unter dem Marktpreis.
    Ich hatte in meiner vorhergehenden mail gefragt, wann ich das Auto sehen kann.... die Anzeige ist schon nicht mehr drin in mobile.de. Dachte schon, das Auto ist verkauft.

Ich glaub, der verarscht mich auch (heul), falls doch nicht, hab ich mal den Nachnamen weggemacht.....

cellix24

------------------------------------------------

My name is Steve .....
    I am british citizen ,located in Germany with some business problems
    for the last few years. I bought the car in Germany and the car is
    registered in Germany. And as I don't need it, I decided to sell
    it....because i'm now in Leeds, UK and the registration in UK is too
    expensive for me so i must sell the car also it's quite hard to drive
    a european car with the steering wheel on the left side.
    I also don't want to get rich so that's why I have put a low price. I
    just want to sell it to a serious buyer who will take care of the car
    just like i had, i'm a nonsmoker and so it is a nonsmoker car.
    I tried to sell it to a local dealer but they told me they can not
    accept it in UK because of the left side wheel drive.
    My car is an european model with German registration documents.
    The interior looks great, extremely clean inside and outside/exterior.
    The car was locally driven and never raced. If you are looking
    for an extremely fast and dependable car that is fun to drive you
    won't want to miss this unique opportunity.
    Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well.
    The car has title of ownership, cleared of any obligations or fees and
    comes with all the documents you need to register it.
    Feel free to email me if you have any questions at all.
    Thank you.

17. Erfahrener Benutzer
    Die Frage ist nicht dein Ernst, oder?
    [url]http://forum.e-recht24.de/1765-auto-kaufen-england.html[/url]

Wenn du von hinten anfängst, wirst du deine Mail sehr schnell wiederfinden.

18. Neuer Benutzer
    na ja....da ich noch nie ein Auto im Internet gekauft habe,
    war mir das alles noch nicht so klar.....
    bis zur zahlung oder so sind wir ja noch gar nicht gekommen.
    auf sowas hätte ich mich eh nicht eingelassen.
    Vielen Dank!

19. Erfahrener Benutzer
    na ja....da ich noch nie ein Auto im Internet gekauft habe,
    war mir das alles noch nicht so klar.....
    Das würde ich auch nie machen Schauen was es gibt und Termin für Besichtigung ausmachen, ja. Aber kaufen ohne gesehen zu haben, klares nein. Das sind die 500€, die man vielleicht (auch nicht sicher) sparen würde nicht wert, denn meistens legt man danach drauf ...

20. Neuer Benutzer
    Den betrug geht weiter: Habe diese mail bekommen:

Hallo,
    Es tut mir leid aber meine german ist nicht sehr gut so ich schreibe in Englisch.
    I am glad that you are interested to buy my car. The car works and stands in perfect condition, I never had any problems with the engine.
    The price is 9000 EURO and negotiable.
    We live in the South part of Sweden, in Malmo.
    We have a house to spend our winter holidays in Stuttgart. This is why the car has deutsche plates and german registration yet. I bought it from Germany and I am the first owner.
    The reason for selling it now is that we are a nice couple of pensioners (I am 58 years old), we love spending our time (and money) traveling around the world by plane, so a car is no more useful for us. Also we sold our holiday house in Germany and bought a big vacation house in the fabulous Malmo.
    If you agree and you are decided for a meeting to see the car and make a test-drive we are ready to make a trip to Germany and meet you in a city acceptable for both of us.(were are you located?)
    We truly believe that this can be a good deal!
    Regards,

21. Neuer Benutzer
    Böse Fahrzeugangebot über autoscout24.de (Touran 2.0 TDI) 7 Sitze
    Fast hätte ich mich auf den Kaufprozess eingeladen:

Hello,
    > It is strange that you are asking me how serious i am?!
    > I did not have enough time to sell the car....i moved in a hurry so i took
    > the car with me here in Leeds, UK.
    > The car is located in Leeds,UK but if you agree to buy it, i
    > will pay the transport costs to your home address.
    > You will have 10 days to test and inspect my car and after that to
    > decide if you will buy my car or not.
    > I will delivery the car with all the documents, including the contract
    > of sale between me and you (with my signature on it).
    > Thank you.
    >
    > --
    > Steve Wrimes

> I was located in Germany with some business problems for the
    > last few years. I bought the car in Germany and the car is registered in
    > Germany. And as I don't need it, I decided to sell it....because i'm now
    > in
    > Leeds, UK and the registration in UK is too expensive for me so i must
    > sell
    > the car also it's quite hard to drive a european car with the steering
    > wheel on the left side.
    > I also don't want to get rich so that's why I have put a low price. I just
    > want to sell it to a serious buyer who will take care of the car
    > just like i had, i'm a nonsmoker and so it is a nonsmoker car.
    > I tried to sell it to a local dealer but they told me they can not accept
    > it
    > in UK because of the left side wheel drive.
    > My car is an european model with German registration documents.
    > The interior looks great, extremely clean inside and outside/exterior.
    > The car was locally driven and never raced.
    > If you are looking for an extremely fast and dependable car that is
    > fun to drive you won't want
    > to miss this unique opportunity.
    > Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well.
    > The car has title of ownership, cleared of any obligations or fees and
    > comes
    > with all the documents you need to register it.
    > Feel free to email me if you have any questions at all.
    > Thank you.
    >
    > --
    > Steve Wrimes

22. Neuer Benutzer
    Unglücklich AW: Fahrzeugangebot über Mobile.de
    Hallo,

auch wir haben auf eine Anzeige bei Autoscout 24 reagiert und danach wurde das Angebot gelöscht und wir bekamen diese Email:

Hallo ,
    Ich bin British Staatsbürger und mein Deutsch ist schlecht!
    Mein Englisch ist besser.
    Ich bin Privat (nicht handler).Das ist Mein privat Auto (Unfallfrei,
    ohne technische Probleme).
    Das Auto ist angemeldet nach Deutschland. Das Auto hat deutsche nummerschilde.
    Sie können Englisch schreiben?
    Bitte schreiben ihre Name, tel. nummer und platz wo Sie steht!
    Ich warte Ihre antworten.
    Danke.[/B]

von dem selben Namen der auch bei ihnen benutzt wurde.
    Ist wohl mein Glück, denn so bin ich hier auf dieses Forum gestoßen.
    Leider hab ich dem Typ auch schon Name,Telefon Nr. und Wohnort mitgeteilt. Aber auf jeden weitern Kontakt kann ich Dank diesen Beiträgen hier, nun zum Glück absehen.

23. Neuer Benutzer
    .... soeben haben wir diese Email erhalten:

Hello,
    I was located in Germany with some business problems for the
    last few years. I bought the car in Germany and the car is registered in
    Germany. And as I don't need it, I decided to sell it....because i'm now in
    Leeds, UK and the registration in UK is too expensive for me so i must sell
    the car also it's quite hard to drive a european car with the steering wheel on the left side.
    I also don't want to get rich so that's why I have put a low price. I just
    want to sell it to a serious buyer who will take care of the car
    just like i had, i'm a nonsmoker and so it is a nonsmoker car.
    I tried to sell it to a local dealer but they told me they can not accept it
    in UK because of the left side wheel drive.
    My car is an european model with German registration documents.
    The interior looks great, extremely clean inside and outside/exterior.
    The car was locally driven and never raced.
    If you are looking for an extremely fast and dependable car that is fun to drive you won't want
    to miss this unique opportunity.
    Technical inspection and emissions testing is passed and stamped as well.
    The car has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes
    with all the documents you need to register it.
    Feel free to email me if you have any questions at all.
    Thank you.

Nicht Mal wirklich Mühe geben die sich!

24. huskycologne
    huskycologne ist offline
    Neuer Benutzer
    Habe den Betrug sofort gemerkt.

1. Email kam im Spam-Ordner an
    2. Name des Verkäufers war nicht im dänischen Telefonbuch zu finden
    3. Nach google.de (ich danke Euch für Eure Website ) habe ich das gleiche Textprofil bei anderen Betrugsversuchen gefunden.
    4. Mit Mobile.de telefoniert, dort gibts eine hotline für Betrügereien täglich bis 23 Uhr.

Vorsicht! Finger weg!

Frederik Gytkjaer <frederikgytkjaer@hotmail.com> ins Adressbuch
    An: @gmx.de
    Betreff: Vw Golf 1.9 TDI mit leder creme, 131000 km, 150 PS (110 kW), Schaltgetriebe, Diesel, 1900 cm³
    Datum: Sun, 06. Mar 2011 01:42:32
    GMX Virenschutz: In dieser E-Mail wurden keine Viren gefunden.

Hello,
    I would like to thank you for your interest and i apreciate your intention of buying my Vw Golf. The car works and stands in perfect condition, i never had any problems with the engine.
    The price is 3500 EURO and i believe it is convenient for us both.
    We live in the capital of Denmark, Copenhagen (København), located in the Hovedstaden region, a beautiful place on the Sjælland island.
    We had a nice place to stay during our summer and winter holidays in Frechen. This is the reason why the car has still deutsche plates and german registration. I bought it from Germany and i am the first owner. It is 100% a german car.
    The reason for selling it now is that we are a nice couple of pensioners (i have 64 and my beloved wife has 63 years old), we love spending our time (and money) travelling around the world by plane, so a car is no more useful for us. Also we sold our holiday house in Germany and bought a nice house with a big yard here in Dänemark.
    If you agree and you are decided for a meeting to see the car and make a test-drive we are ready to make a trip to Germany and meet you personally.
    I am sure that we will find a nice city in Germany to arrange a meeting, a region acceptable for us and for you in the same time.
    Please tell us, where do you live? We would like to know more about you so we can propose you an appointment.
    We have the faith that this will be a good deal!
    With kindly danish regards,
    Frederik Gytkjaer

PS: My German is limited at just a few words so i wish a lot to continue our conversation in English.

Volkswagen Golf 1.9 TDI Colour Concept

Alle Bilder zeigen (
    3.475 EUR
    MwSt. nicht ausweisbar
    Limousine, Gebrauchtfahrzeug
    EZ 09/2002
    131.000 km
    Diesel
    110 kW (150 PS)
    Schaltgetriebe
    Privatanbieter

50226 Frechen Deutschland
    eMail schreiben

Fahrzeug parken
    Druckansicht Inserat beanstanden
    WEITERE TECHNISCHE DATEN
    Hubraum: 1900 cm³ Anzahl Sitzplätze: 5 Anzahl der Türen: 2/3 Türen Schadstoffklasse : Euro3 Umweltplakette: 4 (Grün) HU: 11/2012 AU: 11/2012 Klimatisierung: Klimaanlage Farbe: Schwarz metallic
    AUSSTATTUNG
    ABS, El. Wegfahrsperre, ESP, Leichtmetallfelgen, Scheckheftgepflegt, Servolenkung, Sitzheizung, Tempomat, Zentralverriegelung
    FAHRZEUGBESCHREIBUNG
    Ist 1.Hand, Privatverkauf, Garagenwagen, unfallfrei, ABS, el. Scheibenheber, elektrisch verstellbare Außenspiegel, Klimaanlage, Lederpolster, Alufelgen, Zentralverriegelung, Alarmanlage, Airbag, Radio / CD, Servolenkung, Wegfahrsperre, Bordcomputer, Tempomat, beheizbare Sitze, ESP, 131000 km, 150 PS (110 kW), Schaltgetriebe, Diesel, 1900 cm³, schwarz metallic.
    Vollständige Beschreibung
    PRIVATANBIETER

50226 Frechen
    Deutschland

25. Neuer Benutzer
    Es gibt eine Menge von seltsamen Preise bei Mobile.de, weil private Angebote manchmal nicht real sind. Ich habe einige echte Preise bei [URL="http://autopazar.com.de/"]Autopazar[/URL] gefunden, sind die meisten Anzeigen von Autos Händler.
    Geändert von opelix (16.10.2012 um 17:51 Uhr)
    [URL="http://autopazar.com.de/"]Autopazar/[/URL]